XVIII wiek

Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej. Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej.  Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej.  Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej.  Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej.  Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej. Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej. Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej.
Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej. Żakiet caraco z drukowanej bawełny w komplecie z lnianą spódniczką i fartuszkiem jako strój służącej.Żakiet caraco z drukowanej bawełny (wykrój na podstawie Janet Arnold "Patterns of Fashion 1"), tu w komplecie z lnianą spódniczką, fartuszkiem i innymi akcesoriami jako strój służącej.
ok. 1775 - 1780r.
Suknia robe à la française Hany Polaskovej.
Sesja w pałacu Buchlovice, Czechy.

Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française Suknia ślubna à la française
Suknia robe à la française.
Pierwowzór znajduje się w V&A M, prawdopodobnie suknia ślubna.
ok. 1770r.

Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française Suknia à la française. Suknia à la française.
Robe à la française, z niebieskawego brokatu, zdobienia z tej samej tkaniny i niebieskiej pasmanterii.
ok. 1760 - 1770r.

Suknia angielska Suknia angielska Suknia angielska Suknia angielska
Robe à la anglaise
ok. 1760r.

Frak angielski Frak angielski Frak angielski Frak angielski Frak angielski Frak angielski
Frak angielski sukienny z jedwabną kamizelką, mankiety koszuli, żabot i fular batystowe.
ok. 1760r.

Habit à la française Habit à la française Habit à la française Habit à la française Habit à la française Habit à la française Habit à la française
Habit à la française brokatowy z jedwabną kamizelką, mankiety przy koszuli i żabot koronkowe, halsztuk.
ok. 1770 - 1780r

Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise
Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise Suknia à la polonaise
Robe à la polonaise, z przodu compères.
ok. 1775r.
asystent: Elżbieta Sobolewska

Redingotte Redingotte Redingotte Redingotte Redingotte
Redingote (demi-redingote) z podwójnym kołnierzem. Mora bordowo-czarna. Kapelusz i spódnica z jedwabiu w kolorze słomkowym.
ok. 1770 - 1785r.

Robe anglaise z haftowanego jedwabiu Robe anglaise z haftowanego jedwabiu Robe anglaise z haftowanego jedwabiu
Robe à la anglaise z kremowego jedwabiu haftowanego złotą nitką.
ok. 1770r.

Suknia angielska z tkaniny drukowanej Suknia angielska z tkaniny drukowanej Suknia angielska z tkaniny drukowanej Suknia angielska z tkaniny drukowanej
Robe à la anglaise z drukowanej bawełny.
ok. 1770r.

Suknia angielska z tkaniny drukowanej Suknia angielska z tkaniny drukowanej Suknia angielska z tkaniny drukowanej Suknia angielska z tkaniny drukowanej
Robe à la anglaise z drukowanej bawełny.
ok. 1770r.

Round gown z tkaniny drukowanej Round gown z tkaniny drukowanej Round gown z tkaniny drukowanej Round gown z tkaniny drukowanej czepek wg. grafiki Daniela Chodowieckiego mankiet z haftem łańcuszkowym Round gown z tkaniny drukowanej Round gown z tkaniny drukowanej, widok tyłu Round gown z tkaniny drukowanej
Suknia "round gown" (pełna spódnica bez otwarcia z przodu), krój pleców "en fourreau". Biały len drukowany w orientalne motywy roślinne, przybrany granatową satyną.
Czepek wg. ryciny D. Chodowieckiego. Dodatki z haftowanego i gładkiego muślinu.
ok 176-1780 r.

Caraco Caraco Caraco
Żakiecik mieszczański caraco (dwie wersje kolorystyczne). Czepek lniany, fichu, fartuszek.
ok. 1775- 1785r.

Dziewczęce caraco z drukowanej bawełny. Ok. 1765r. Dziewczęce caraco z drukowanej bawełny. Ok. 1765r. Dziewczęce caraco z drukowanej bawełny. Ok. 1765r. Dziewczęce caraco z drukowanej bawełny. Ok. 1765r. Dziewczęce caraco z drukowanej bawełny. Ok. 1765r.
Dziewczęce caraco z drukowanej bawełny. Krój taki sam jak dla dorosłej kobiety. Noszone na gorsecik "sznurówkę", sznurowane z przodu na bawecie satynową wstążką. Angażanty z białej koronki. Spódniczka z różowej satyny.
ok. 1765r.

Żupan i kontusz Żupan i kontusz Żupan i kontusz Żupan i kontusz
Kontusz polski, żupan, pas kontuszowy.
ok. 1760 - 1770r

Pierrot Pierrot Pierrot Pierrot Pierrot Pierrot Pierrot Pierrot
Żakiecik pierrot z atłasu w pasy gros - de-tours, przybrany pasmanterią, batystowa spódniczka z haftem.
Na podstawie zabytkowego pierrot z kolekcji Kioto Costume Institute. ok 1790 r.

Caraco Round gown z tkaniny drukowanej Round gown z tkaniny drukowanej
Ekstrawaganckie caraco z sutą baskinką wycinaną w zęby; z przodu kryte sznurowanie, rękawy przybrane muślinową falbanką. Na podstawie ryciny żurnalowej z "Magasine des modes nouvelles françaises et anglaises" z 1787r.

Suknia angielska Suknia angielska Suknia angielska Suknia angielska Suknia angielska
Robe à la anglaise. Według rysunku żurnalowego.
ok. 1780r.

Pierrot z tafty w zielony pršżek, dekorowany szyfonowš falbankš. Ok. 1790r. Pierrot z tafty w zielony pršżek, dekorowany szyfonowš falbankš. Ok. 1790r. Pierrot z tafty w zielony pršżek, dekorowany szyfonowš falbankš. Ok. 1790r. Pierrot z tafty w zielony pršżek, dekorowany szyfonowš falbankš. Ok. 1790r. Pierrot z tafty w zielony pršżek, dekorowany szyfonowš falbankš. Ok. 1790r. Pierrot z tafty w zielony pršżek, dekorowany szyfonowš falbankš. Ok. 1790r.
Pierrot z tafty w zielony prążek, dekorowany szyfonową falbanką. Półdługie rękawy z muślinowym mankietem. Słomkowy kapelusz z przybraniem z tafty i nakrapianego tiulu.
Na podstawie zabytkowego pierrot z kolekcji Kioto Costume Institute.
ok 1790 r.


Robe française z jedwabiu w kolorze słomkowym, zdobiona falbanami i pasmanterią.
Koronkowe dodatki.
Postać pani Wielopolskiej, wykonana dla Zamku w Żywcu.
ok. 1760 - 1770r.


Ubiór męski: kamizelka, spodnie i frak, koszula z żabotem i halsztukiem.
Postać pana Wielopolskiego, wykonana dla Zamku w Żywcu.
ok. 1755r.

Gorset "pełnofiszbinowy".
Połowa XVIII wieku.

Panier oraz półfiszbinowany gorset.
Połowa XVIII wieku.

Harcap - jedwabny woreczek na włosy przy męskich fryzurach i perukach.

druga połowa XVIII wieku.

 

Fichu

ok. 1775- 1785r.

 

Suknia à la française Frak angielski Suknie à la française oraz caraco
Suknia robe à la française z błękitnej tafty, zdobienia z dej samej tkaniny, przód dekorowany kokardami "echelle".

Kostium sceniczny dla Teatru Tańca Dawnego "Invenzione"
 

"La belle chocolatiere" "Madame Chantberry"

Koszulka lniana z rękawem półdługim.
ok. 1740 - 1765 r.

Batystowa koszulka, półfiszbinowany gorset z pokryciem taftowym.

ok. 1760 r.

Czepek lniany wykończony koronką, ozdobiony podwójną kokardą z atłasowej wstążki.

ok. 1745 - 65 r.

Panier.
Podkładka powiększająca biodra "barrelet", halka lniana. "Podwłośnik" czyli pudermantel - zdobiona koronkami batystowa pelerynka, którą okrywano ramiona w czasie pudrowania twarzy i włosów (albo peruki).


Stanik caraco z żakardu w paski i kwiatuszki, mankiety "en sabote" z aksamitu; spódnica z kremowej tafty.
ok. 1745 - 1765r.

Robe française.

Stanik caraco - widok z tyłu. Robe française - widok tyłu.
Do tego fichu... Kapelusz slomkowy na czepku batystowym przybranym koronką.

jeszcze fartuszek i "La belle chocolatiere" gotowa do pracy!